▸ sumtink from de past.. ... ♬
Friday, August 21, 2009
♥ posted at: @12:45 AM



aku bru 16 tahun.. tp.. da mcm2 pnglman aku da lalui.. well, yg aku nk cter nie sal CINTE..=_=" bile aku tanye ape mksod cnte, macam2 jawapan yang aku terime.. bg aku, sume jawapan to betol.. it depends to datz prson rite..aku sendiri pown sampai skunk tak dpt nak definisikan cinte to ape.. coz, subjek cinte nie trlalu universal.. lau kite nk tahu erti cinte to, kite kene lalui nye sendiri.. then, baru kite tahu ape itu cinte..

agak poyo kn ble budak umor bwu stahon jgong cm aku,,nk ckp pasal cinte..but it's not wrong rite..cinte tak mengenal umor.. sepanjang hidop aku,, aku da couple banyak kali [aku pown da xingt..huhu..].. tp aku jmpe cinte cme sekali jewp.. yg laen2 to mengaku jewp cinte..tp actually xpaham pown ape erti nye cnte..=_="

nak tau aku jumpe cinte aku kt spe? dye seseorang yang bernama muhammad zahin bin amat.. gler x aku jatoh cinte pada someone yg aku xknal.. [dye nie no sesat jerk!=_="].. aku pown xtau cmner n ape keistimewaan dye smpai aku jatoh cinte maty pada dye..yg aku tau ,dye matang so dye tau camne care nye nak cakap ngan seorang perempuan.. dye tetap jage aku walaupown kteowg jauh.. setiap sms dye sentiase penuh dengan kata2 cinte utk aku.. dye comel sngt ble wat sikap keanak2kan dye..dye ske kcau aku mse titow..dye akn ckp dye syg n cinte zaty sorg je tiap2 ari..dye akn wat aku senyum spnjang hri wlaupown skadar mngucpkn hye..

ade org pnah ckp, 'jgn trtarik pd rupe prs&hrta..trtarik lh pd org yg dpt buat mu tersenyum..kerna hanya senyuman yang dapat membuat hari2 mu yg gelap mnjadi cerah..' pada awal aku knl dye, aku juz nk kawan2 jewp.. but love kan unpredictable.. tbe2 je aku fall in love.. hmm.. indah nye waktu to.. aku syg dye, dye syg aku..

mmg la adew problem.. but, kteowg tetap pertahan kn cinte kteowg.. aku ingt lg jnjy yg kteowg pnah wat,,'kite jnjy ea, zaty cume akan cinta zahin n zahin pown cume akan cinte zaty.. kite simpan jnjy to dlm hati n kunci hati to.. kunci to, kte buang dlm toilet n then flush..spe yg tak nak pegang janjy to, kne cari kunci to smpai dapat..' huhu..tu la jnjy kteowg.. time to bhagie, lorm pnah jmpe.. mcm2 jnjy kluar..

time tengah dilamun cinte, aku rase kan dunia nie milik aku ngn dye jewp..tiap saat dan ketika, hanya name dye dlm fkiran n hti aku..aku pndang ape2 pown msty aku ingt dye..ya Allah..bhagie nye aku.. trime ksih kerana kurniakan dye kpd aku.. tp.. biase la langit tak slalunye cerah.. tbe2 hidop aku jadi gelap..aku hilang dye!

pas 8 bln, kteowg decide nk jmpe..sblom to mmg xknl lgsg..even pic pown msing2 xpnh tngk..ya Allah, xdpt aku nak gambarkan betape xcited nye aku nak jumpe dye.. dye pown mcmto.. akhirnye, pada tanggal 07-03-2009, aku dapat gak menatap wajah dye.. aku rase cam nak nanges je time to.. tapi dalam hti aku, terdetik gak stu soalan,dpt ke dye trime diri aku??hmm..

aku dapat jawapan nye 2minggu lepas kteowg jmpe.. due hari lepas date to, kteowg start xcontact.. dye bagi alasan hnfon dye rosak.. xpe, aku trime.. pas 2minggu, ktewog contact blek.. bkn utk bersama slamenye, tp utk berpisah selamanye.. xperlu la aku sebut sebab kteowg clash.. yg psti nye, malam to aku menangis.. meraung.. xde spe pown tahu.. dye sendiri pown xpduli.. bagi aku, hdop aku hancor malam to.. segale janjy2 dye, mne hilang? aku da xmmpu nak buat ape2 lagi mase to.. aku cume mampu nangis dan tnye, knape? knape? knape? memang aku jadi separuh nanar malam to.. dan bermula saat to, cinta aku mati.. terkubur bersame kenangan aku dgn dye..

dye yg mngajar aku erti cinte.. nmun dye jgk lh yg mngjar aku erti kcewa yg sbenar2nye kecewa.. melepaskan dye pergi telah mngambil sluruh kekuatan yg aku ade.. aku cube membenci dye.. tp mane mungkin aku membenci insan yg amat aku cinte.. ya Allah.. hanya Kau yg tahu betapa tersiksanye hari2 yg aku lalui selepas dye pergi dari hidup ini.. sakit ya Allah.. sakit sangat hati ni.. hidop aku yg penoh dgn kebahagiaan slama nie, tibe2 kosong! gelap! setiap kali aku ingt, bce segale kate2 dye, hati aku bagaikan dihiris2.. pedih sangat..

itu la dye pengalman cinte pertama aku.. bahagia dipermulaan.. nmun berakhir dengan kekecewaan yg tak tergambar dengan kata2.. skrg dah 4bulan lebeh ia berlalu.. dan.. aku masih belum dapat lupe kan dye.. hmm.. ku serah segala2nye kepada Allah yg maha esa.. semoga dye bahagia walau dimana dye berada dan dengan sape pown dye bersama.. aku cume berharap aku dapat jadi salah satu kenangan terindah dalam hidup dye.. itu pown cukop lah utk aku yg tak perfect nie..

p/s : em, sume kate2 nie aku tlis da lme da.. tibe2 jewp gse nk masok kan kat entri kali nie.. aku juz nak ucapkan bnyak2 terime kasih kat dye coz da bnyk luka kn hati aku.. mmg dye prnah minx nk kmbali pd aku.. tp aku katekn TIDAK.. saat aku katekn tidak tu,aku mati lg skali.. bagi seorang prempuan, kehilangn org yg dicintai ibarat mmbunuh dri.. hmm.. ckup lh.. aku cume nak teruskn hidop aku brsame insan bru.. to my dear.. jgn wat i mcm yg dye pnah wat key.. plis,be my new sunshine..

◂◂ travel back in time ♪ // back to top \\ ♪ back to the future ▸▸
© All Rights Reserved 2011