▸ aku senyum xsemestinya aku gembira.. ... ♬
Saturday, February 6, 2010
♥ posted at: @8:09 PM


masalah keluarga? aku rase semua org ade masalah keluarga kn.. td Aina nanes dlm class add math.. shit! aku xsuke tngok air mata tu oke..

aku sendiri pun dah lame xnanes kowt.. kalo ko ade keluarga mcm aku, ape ko rase ek? dari kecit sampai aku dah besar, aku xpernah rasa aku ade keluarga.. yg aku tau, aku ade mama.. tu laa sorg.. aku xde ayah, aku xde adik-beradik.. sdgkan mase skola rendah dulu, aku tengok sume kwn2 aku balik ngan ayh masing2.. aku terasa lain.. bile aku balik rumah, rumah aku kosong.. mama keje, malam baru balik.. aku sunyi.. tp aku diam..


lame2 aku jadi lagi suke dok kat skola.. kat skola, aku xsunyi sbb aku ade kwn n cikgu.. aku mula memberontak.. suke lawan ckp mama.. kteowg slalu gado padahal sbbnye kecik je.. aku tau aku salah, aku bdosa.. tp.. ntah laa..


aku ingt lagi ade skali tuh, aku jerit kat mama,"owg nak keluarga! owg nak ayah! mama bole bagi??" erm.. aku mmg nangis gile2 time tu.. mase tu umur aku 11taon kowt..
bile naik skola menengah, aku dah mula xpeduli dgn semua mende alah keluarga2 nie.. aku mula fikir, aku dah lali, xde keluarga pun aku xkesah! aku jadi seronok hidop tanpa ayah.. bg aku, dye cume sumber kewangan aku.. kurang ajar? tp tu laa hakikatnya..

seingat aku dari kecik dye xpernah amik berat psl aku.. cuma tiap2 bulan dye bg duit belanja.. duit tuh tanda dye prihatin ke? tanda dye syg aku ke? kenapa dye xpernah jenguk aku? sdgkan duit dye berlambak.. takat naik flight dari sabah ke sini, xde bg masalah pun aku rase..


aku mula jadi perhatian papa n keluarga belah sane sejak aku dapat keputusan yg agk cmerlang dlm PMR.. mmg nampak sngat perubahan yg ketara oke.. selama nie, keluarga belah sane xpernah amek tau psl kewujudan aku.. tibe2 bile keputusan PMR aku kluar, semua sebok2 nak jumpa aku.. mase raya tahun tu lah aku beraya buat pertama kalinya dgn dyeowg..


kalo org tanye ape perasaan aku mase jumpe papa n keluarga belah sana, aku akn jawab kosong.. aku xrasa ape2 pun.. marah x, seronok x, sedih pun x.. siyesly, aku rasa kosong mase tinggal ngan dyeowg.. dah bertahun2 aku dilupakan, tibe2 semua mengaku sedara.. hurm.. manusia..


tp aku ade laa rasa seronok jugak kowt.. sbb aku dimanjakan ngan wang kat situ.. mintak la ape pun, semua aku dapat.. haha.. tp bile pk balik, antara wang ngan kasih syg keluarga mane lagi penting? aku rase semua dah tau kn..
bg aku, papa n keluarga dye yg lain cume pndang org bile org tuh pndai/berjaya.. kalo la spm aku lingkop agak2 ade x nak mengaku aku sedara lagi? haha.. aku rase x..

tp xde la semua tntg papa aku tuh buruk.. ade yg baik jugak.. mama pernah citer dulu lagi teruk, duit belanja pun susah dye nak bg.. tp lame2 papa berubah.. soal duit aku ngn mama dah xyah risau.. mmg dye akn bg.. mungkin dye nak tebus kesilapan dye sbb dah tinggalkn kteowg.. tp ntah laa.. aku tetap terasa..

aku xtau kenape tibe2 aku nak cite pasal mende alah nie.. apepun nie cume sebahagian je drpd kisah hidup aku.. ade byk lagi kisah yg aku rasa kawan baik aku sndri pun xtau.. sape ckp budak2 skola xde pengalaman hidup yg berat? dah lah, aku nak blah..


p/s : kpd semua lelaki n perempuan, bile anda sudah berkahwin, tlg lah jgn sng2 tinggalkan keluarga anda tu.. yg jadi mangsa nanti anak2 anda juga..


p/s/s : aku xnak kawin bole? takut banana fruit two times..

◂◂ travel back in time ♪ // back to top \\ ♪ back to the future ▸▸
© All Rights Reserved 2011