▸ malam ini hanya utk aku.. ... ♬
Saturday, February 27, 2010
♥ posted at: @11:13 PM



malam ini sunyi.. aku memencilkan diri.. aku tak mahu tau ape yg dye sdg buat.. aku hanya ingin melayan perasaan ku yg kacau ini.. aku hanya ingin memandang langit malam sambil ditemani sang bulan.. dye..? tak penting.. pd malam ini,hanya aku yg penting.. ya, aku..

malam ini sang cengkerik memainkan lagu yg indah.. ia menjadi halwa telinga ku dan mengingatkan aku kpd dye.. aku tiba2 menjadi rindu.. lalu sang cengkerik bertanya kpd ku, bilakah aku akn jatuh cinta semula..?

malam ini sang bulan memancarkan cahaya purnamanya yg amat indah.. namun ia tetap tidak dpt menembusi hatiku yg gelap.. lalu sang bulan bertanya, bilakah aku akn membuka semula hatiku utk cinta..?

malam ini sang angin bertiup sepoi2 bahasa.. ia membelai pipiku dgn manja.. namun ia turut menjatuhkan air mataku.. lalu sang angin bertanya, bilakah aku akn hentikan air mata itu..?

malam ini sang langit mlm gelap.. ia kaku.. ia kelihatan spt bersedih.. ia sama spt aku.. gelap.. sunyi.. dingin.. lalu aku bertanya, mengapakah engkau spt bersedih..?

sang langit malam menjawab, "kerana engkau tak mahu jatuh cinta lagi.. kerana engkau tak mahu membuka hatimu utk cinta.. kerana engkau masih menangisi kenangan yg lalu.. aku mencerminkan hatimu"

aku terdiam.. lalu air mataku gugur utk sekian kalinya.. bilakah semua ini akn berakhir..? hati ku berbisik, 'bukalah hatimu wahai manusia..' dgn pantas akalku menyangkal dan berkata, 'jgn! nanti engkau akn terluka lagi'

ahh aku tak tahu.. yg mana satu harus aku ikut..? aku keliru.. aku memandang langit malam lagi.. ada kesedihan disitu.. wlaupun ia kelihatan mahu senyum ke arahku namun, aku tahu ia sedang merintih kesakitan dan menangis.. semua ini karena kerinduan kpd sang cinta...

p/s : aku xtaw nape mlm nie mood aku jiwang gilak.. bile bace blek, mcm nak gelak pon ade.. ahakz! apepown xde kne mngene ngn yg hidup atau yg dah mati oke.. peace no war..

◂◂ travel back in time ♪ // back to top \\ ♪ back to the future ▸▸
© All Rights Reserved 2011