▸ Papa.. Selamat Hari Bapa.. ... ♬
Sunday, June 20, 2010
♥ posted at: @3:58 PM



err err hari nie 20 Jun 2010.. untuk negara Malaysia, hari nie ialah hari BAPA.. urmm.. ntah kenapa tahun nie aku terasa nak wish plak kat papa.. ermm.. tapi dalam pada aku nak wish tu, ade terselit sikit rasa sedih kut..

camne la aku bole xrase sedih.. slama nie, aku tak pernah rasa kasih sayang seorang ayah.. malam tadi, aku tengok drama melayu ntah ape tajuk nye.. drama tu pasal pengorbanan seorang ayah yang cuba ikotkan segala kehendak anak-anak dye walaupun dyeorg tu orang miskin.. sedih woo~! T___T sepanjang tengok drama tu memang aku nyumpah-nyumpah anak lelaki dye ar.. macam siak je perangai! GRRR~ n sepanjang tengok drama tu jgak, hati aku kata, aku rela hidup susah macam tu asalkan aku ade ayah yang sayangkan aku, aku ade sesuatu yang dinamakan KELUARGA.. urmm.. salah ke ape yang aku kat tu?

sebelum nie, aku berlagak hati keras, kental la konon.. tanpa kesih sayang ayah, tanpa sesuatu yang dinamakan keluarga, aku bole gak hidup gembira.. ada kawan-kawan aku pun dah cukup.. selama nie, aku anggap ayah aku sebagai 'BANK' aku jewp.. salah ker? dye tinggalkan aku oke.. umur aku 15 tahun baru dye nak pandang.. itu pun atas sebab aku dapat result yang oke dlm PMR.. hati anak mane yang tak terasa bile ayah sendiri buat macam tu? oke, memang dye tak lupa bagi nafkah zahir;duet belanja.. tapi, nafkah batin mane? kasih sayang dye pada aku mane hilang?? salah ke, sesekali dye datang jenguk aku.. dye bukan tak mampu naek flight dari sabah ke melaka nie.. dye terlebih mampu tapi dye yang TAK NAK! aku terasa.. aku trpinggir.. aku hilang kasih sayang seorang ayah walaupun ayah aku masih hidup..

sebab tu la aku jadi degil.. aku keraskan hati aku.. aku butakan mata hati aku.. aku benci sesuatu yang amat aku ingin kan iaitu KELUARGA.. aku jadi liar.. aku benci semua orang yang patut aku sayang.. aku jadi kurang ajar pada mak aku sendiri.. sebab aku tak percaya yang dye sayang aku.. dye sendiri pun tak tunjukkan dye betul2 sayang aku.. rumah nie, selalu KOSONG! aku selalu sorang-sorang.. aku ade masalah, aku kene selesaikan sendiri! aku tak macam anak-anak orang alen yang bole kongsi masalah dengan parents dyeorg.. aku xde keluarga..

tiap kali aku terasa nak nangis sebabkan perkara nie, aku tahan.. aku halang air mata aku dari jatuh.. aku kata kat diri aku, Zaty, kau kuat! kau TAK PERLUKAN MEREKA SEMUA! kau bole hidup macam nie.. kalau selama nie kau bertahan, kenap sekarang kau nak mengalah?? hurmm.. tapi, kadang-kadang ego aku tu runtuh jugak.. aku tetap nangis.. aku nangis teresak-esak tapi tetap xde orang peduli.. sampaikan aku persoalkan pada tuhan, untuk apa aku dilahirkan?? sekali lagi,salah ke aku fikir macam tu?

aku tak de banyak kenangan keluarga.. aku xde pun gambar-gambar keluarga macam member-member aku.. jauh di sudut hati aku, aku akui aku memang nak.. aku memang rindu semua tu.. aku rindu ayah.. aku rindu ibu.. aku rindu keluarga! tapi dyeorg tak pernah peduli semua tu.. papa, sebok ngan keluarga baru dye.. mama, sebok ngan keje dye.. haih.. tak de guna aku hidup..

◂◂ travel back in time ♪ // back to top \\ ♪ back to the future ▸▸
© All Rights Reserved 2011