▸ aku rase serba-salah nak publish entry nie..-______-" ... ♬
Friday, November 5, 2010
♥ posted at: @9:32 PM


Hoho.. log in FB tadi, terus tertarik pada satu status nie..



sorry ehh Keba, aku men'capub'kan kau kat blog aku.. sila-silalah rajenkan diri kamu ke blog beliau.. Akbar's Blog..

" Aku perlu belajar lagi apa itu erti cinta yang sebenar "

yeah~ bukan beliau je, aku dan kamu-kamu semua masih perlu belajar lagi apa itu erti cinta yang sebenar.. jika sekarang nie, aku dan kamu-kamu semua sedang hangat bercinta, pastikah kita itu cinta kita yang sebenar? itukah jodoh kita? dan, tanya semula pada hati, 'fahamkah aku apa erti cinta yang sebenar?'

cinta yang sebenar sangat-sangat suci dan sangat-sangat 'cinta'.. ia berlandaskan hati dan bukannya rupa, wang ringgit mahupun tarikan seksual.. semua itu dinamakan "nafsu" yang memakai topeng "cinta".. cinta yang sebenar tiada istilah sentuh-menyentuh, pegang-memegang, raba-meraba, cumbu-cumbuan dan peluk-pelukan..

sekiranya itu yang kita akui sebagai "cinta", Silap besar! akhirnya apa yang akan terjadi? "cinta" itu akan berakhir di katil kah? berakhir dengan muka si buaya jantan yang puas setelah dapat segala-gala yang diingininya? mungkin juga ia berakhir dengan muka si kucing betina yang separuh puas dan separuh lagi takut sekiranya akan ada benih hasil hubungan yang HARAM itu? HAHA! kelakar cerita cinta zaman sekarang..

berbalik pada apa itu erti cinta yang sebenar, di mana letaknya sekolah yang mengajar erti cinta yang sebenar? jawapannya, dihati kita.. siapakah cikgunya? jawapannya, KITA sendiri.. tapi, sebelum itu, sucikan dahulu hati kita.. dekatkan diri pada Allah.. kemudian, carilah seseorang yang mampu membawa kita ke arah cinta yang sebenar.. erti cinta yang sebenar berbeza mengikut hati masing-masing..

dan aku? aku masih mencuba mencari ertinya..

p/s : hahah.. aku tak tau ape hangin aku malam nie, nak cakap pasal cinta-cinta segala bagai.. durrhhhh~ terasa tersangat lah POYOS kot! hahak..
-_______________-" ohh oke, aku tau kenapa, otak aku suda mereng dengan segala facts sejarah yang perlu aku ingat.. da lah, chow!

◂◂ travel back in time ♪ // back to top \\ ♪ back to the future ▸▸
© All Rights Reserved 2011