▸ contest KAU cinta pertama AKU.!^^ ... ♬
Thursday, January 27, 2011
♥ posted at: @10:18 PM




ngeee~ tadi lepak kat blog cumel nie, ternampak pulak contest nie.. so, aku pown gedik-gedik le nak join contest KAU cinta pertama AKU.. walaupun story  First Love aku tu tak de le seSWEET mane pun.. huhu..

1.letakkan gamba korang or tpi if reveal gmba 1st love pun ag menarik!hehe


whoopsy~ aku tak de gambar dye lorh.. tapi.. tiap kali tengok gamba katun yang comel tu, mesty aku teringat kat dye.. maybe sebab gaya rambut same kot.. huhu.. biar aku perkenalkan dye sebagai Mr.Z ye..


2.first love tuh mse korang umo brape?

err mase pertengahan form three kot.. dye pulak mase tu sembilan belas tahun.. sebelum tu ade je couple-couple ngan orang laen.. tapi, tak de rasa macam first love.. ngee~


3.ceritakan keistimewaan first love korg tuh n mcm mne leh jatuh cinta

keistimewaan first love tu ehh? err aku dengan dye, tak pernah tengok muka masing-masing but I'd still could say that is my FIRST LOVE.! erk. actually, kteorg kenal through hfon.. biase la, zaman dulu-dulu kan ramai je yang mengayat dengan cara " err hye, bole saya cakap dengan si polan-polan? ohh saya tersalah nombor ye? sorry ye wak.. err kalau dah terlanjur TERsalah nombor nie, maksudnya kita memang ada jodoh. so, bole kita berkenalan? " muahahaha.. lawak jep bila aku teringat zaman dulu-dulu punya mengayat.. hee~

aku pulak masa tu memang tenga busan so, LAYAN kan aje lahh.! XD then, kiteorg mesej-mesej, calling-calling.. selama dua minggu kot kiteorg macam tu.. then baru declare couple.. erk? dye funny giler kot.! aku tak pernah rasa busan ngan dye.. so, memang 25 hours always contact ngan dye.. so, even though kiteorg JAUHHHHH beriban kilometer, aku tetap dapat rasa yang dye sangat-sangat DEKAT di hati.. cewah! ayat tak leh bla.. HAHA..

time tu kan aku tahun exam PMR.. dye sangat-sangat supportive oke.. aku yang sememangnya MALAS nak study, jadi semangat pulak.. huhu.. mase amik result PMR pon, orang pertama aku call untuk bagitau result adalah dye.! rasa macam nak jerit je kat situ nak gitau "Dear, I've got flying colors.!" * ishh.. kalau la dye ada depan aku, maunya aku terus peluk dye.. hahah..

sepanjang perkenalan kiteorg, kiteorg TAK PERNAH tengok gambar masing-masing.. so, aku sayang dye, cintakan dye, tanpa tahu dye tu hensem ke tak.. aku sangat-sangat ikhlas terhadap dye.. well, sebelum nie aku bole la dikategorikan seorang playgurl.. pakwe paling lama pown bertahan 3 bulan and paling sekejap 2 minggu.. HAHA.. tapi dengan dye, tak oke.. aku jadi sangat-sangat SETIA..

aku dengan dye ada hobi yang sama, kiteorg suka sangat tengok LANGIT MALAM.. lagi-lagi bila ada bintang banyak-banyak.. selalu je gayut sambil tengok langit malam.. and then, dye akan suruh cari bintang yang paling BERSINAR terang.. sebab, dye tengah senyum kat bintang tu.. *well, aku tak tahu la betul ke tak ape yang dye cakap tu. tapi, aku betul2 bahagia dan aku tak kesah even dye tipu je.*


4.kenangan paling manis sewaktu korang bersama

kenangan paling manis ehh, of corz lah masa first time jumpa dye.! hee~ kiteorg jumpa selepas 8 bulan couple tanpa tau rupa masing-masing.. dye turun Melaka dari selangor.. naek bas jep~ mase dye turun dari bas tu, dye terus call aku.. nak tau mase tu aku kat mane? aku tenga menyorok belakang pokok bunga! HAHA.. sengal~ dari belakang pokok bunga tu, aku cari-cari gak mane satu mamat a.k.a inchik boyfie tuh.. tenga cari-cari tu, tetiba 'keting!' mata nie ternampak laa ade sorang mamat tinggi, berbaju coklat dan berkasut converse tengah pegang hfon and dye macam err tercari-cari jugak.. erk. mase tu I was like 'dup' 'dap' 'dup' 'dap'! siyes, berdebar giler hati aku.. otak pulak asek la generate soalan "dia ke tu? dia ke tu?" huhu..

last-last aku keluar dari TEMPAT PERSEMBUNYIAN tu and aku diri betul-betul depan mamat yang aku aim tadi.. well then, mamat yang aku aim tadi pown pandang aku and terus walk towards me! gosshhh~ mase tu terasa dunia sekeliling terberhenti taw! huhu.. bila kiteorg betul2 dah berhadapan, dye tanye " Zaty ke?" aku pulak spechless! terus senyum and angguk.. kyaaaaaa! aku dah jumpa dye! =) e'ehem, lupa pulak nak mention, aku pakai baju sama kaler ngan dye.. ehh ehh kiteorg tak janji oke.. jodoh kot! HAHA..

then? kiteorg pegi makan, tengok wayang, jalan-jalan macam couple laen lah.. walaupown first time jumpa dye, aku langsung tak kekok.. aku HAPPY sangat-sangat.. mase tu lah baru aku nampak diri dye yang sebenarnya.. dye nampak je macam macho tapi kadang-kadang terkeluaar jugak perangai budak-budak tu and it was sooo cute! heheh.. at the end of the day, aku nangis kot.. sebab ntah la.. aku takot itu adalah pertemuan kiteorg yang terakhir..


5.kenangan paling pahit sewaktu korang bersama

ku sangka kan panas hingga ke petang, rupanya tsunami mase tengah hari.. cewah! berayat-ayat pulak.. -,-" 2 minggu selepas pertemuan yang BAHAGIA tu, kiteorg putus.. erk. kenapa? ha, nie yang cek nak habaq nie.. malam sebelum putus tu, tetiba aku dapat call dari sorang GEGURL nie.. dye claim yang boyfie aku tu pakwe dye jugak.. desyummm! tetiba terasa ada kilat menyambar aku masa dengar kata-kata dye tu..

could it be any worst than that? yes, it could.. gegurl tu tambah lagi, dye mintak aku putus ngan my boyfie sebab dyeorg akan berkahwin.. erk. WTH? nie laa part yang paling killer~ gugurl tu cakap, dye tengah mengandungkan anak boyfie aku tu.. *speachless!* mase nie aku rasa aku dah hanyut dek tsunami hingga ke hujung dunia.. ya Allah.. apa la dugaan yang menimpa aku masa tu.. terus aku letak phone and nangis gila-gila..

then, aku call boyfie aku.. yela, nak jugak dengr penjelasan dye.. guess what, dye mengaku.. dye mintak maaf kat aku.. actually 2-3 hari sebelum malam tu dye memang dah acting weird.. bila aku call or msg, dye seems busy..rupanya nie la reason nya.. ohh.. aku memang dah tak terkata la bila dengar dye mengaku tu.. semua imej BAIK dye yang aku bayangkan selama nie musnah! hey, dye selama nie tak pernah kot cakap-cakap pasal mende blue-blue tu. and masa jumpa pown, dye setakat pegang tangan je kot! so, bagi aku dye memang lelaki yang baik and aku sayang dye! tetiba jadi macam nie.. hmm.. memang tak terkata lah kan..

esok nya, aku tak larat langsung nak bangun pergi sekola ke, makan, mandi.. aku hanya nangis, nangis dan nangis.. bila aku teringat segala janji dye pada aku, memang SAKIT + PEDIH la kan..

esok nya lagi, aku pergi sekola pon, aku masih nangis lagi.. nangis kat kawan-kawan, dalam kelas.. aku tak leh control.. first love aku sangat-sangat MENYAKITKAN!

6.tema lagu percintaan korang mse bcinta

err rasanya lagu Search - Tiada Lagi.. story disebalik lagu nie? tu la lagu first yang dye nyanyi untuk aku sambil main gitar.. *uhh~ aku sangat suka dengar lelaki main gitar! XD*

and..

lagu tu jugak la lagu yang terakhir dye nyanyi kan untuk aku.. 3 hari sebelum kenangan pahit aku tu happen..

7.first love tuh masih kekal sampai sekarang atau dah berakhir?

of corz la dah berakhir.. and now, aku tak de dengar kabar berita dye langsung.. but, walau di mana pun dye berada sekarang, aku harap dye bahagia dengan err wife dye.? -,-"

8.korang boleh lupe or sayang die lagi x?hehe jujur k

soal sayang tu, dah tak da dah.. now, aku bahagia dengan second love aku.. tapi.. future tak leh dijangkakan? so, second love aku nie, aku serahkan pada Allah je la.. kalau dah jodoh, kekal la kiteorg.. =)

soal lupa pulak.. let me ask u owls, bole ke lupakan orang yang pernah  hadir and mencorakkan life korang? nope rite.. aku tetap tak leh lupakan dye.. dye aku jadikan satu kenangan dan pengajaran untuk aku.. well, sekurang-kurangnya aku pernah bahagia ngan dye.. tapi siyes, rasa sayang + cinta tu dah MATI..

hey, dulu pernah tau aku wish aku akan TERjumpa dye ngan family dye.. err I means, his wife and his children.? erk. -,-"

9.tag 3 orang

err aku nak tag : 

Anis *

Along *

* Miss J

that's the end of my first love story yang tak seSWEET manepun.. huhu.. sesiapa yang nak join, bole pegi kat SINI.. sorry if story aku buad korang tetido depan lappy.. ngee~ 

◂◂ travel back in time ♪ // back to top \\ ♪ back to the future ▸▸
© All Rights Reserved 2011