▸ hanya satu luahan. ... ♬
Sunday, May 2, 2010
♥ posted at: @6:26 PM


note : ini luahan hati aku.. kalau rasa xnak buang masa, lebih baik jangan baca.. dan bila korang baca, tolong jangan menghakimi aku secara membabi buta.. ini cuma satu luahan oke?


kadang-kadang aku fikir, baik aku tamatkan je hidup aku nie.. *bukan kadang-kadang tapi most of the time!=_=" hell yeah, mesty ade orang fikir aku xmatang, xbersyukur dengan kehidupan yang Allah bagi.. bukan aku tak nak bersyukur tapi, ntah lah.. kehidupan aku meaningless oke..


aku tak tahu ape tujuan aku hidup.. aku tak tahu aku perlu hidup untuk siapa.. aku tak tahu ape sumbangan yang aku bole bagi pada orang lain dalam dunia nie..


bagi aku, kalau aku tak ada dalam dunia nie, tak de siapa pun peduli.. bahkan, mungkin ada orang tertentu yang akan bersorak gembira,, terkejut x kalau aku kata, orang tertentu tu ialah keluarga aku sendiri.. *sigh


bole x kalau aku nak kata, sumpah, kalau aku tahu kehidupan aku macam nie, mase sperm dulu aku tak berebut-rebut nak keluar tengok dunia.. biar lah aku mati masa itu.. daripada aku melalui kehidupan aku yang sekarang nie..


mungkin ada orang akan marah aku, menghakimi aku, mengatakan aku manusia yang tak tahu bersyukur! mungkin juga ada yang nak membandingkan kehidupan aku dengan kehidupan anak-anak di medan perang, anak-anak yang papa, anak-anak yang cacat.. Ya Allah, bagi aku kehidupan mereka lebih baik dari aku..


sebab apa? anak-anak itu masih ada keluarga.. mereka kaya dengan kasih sayang dari ibu bapa mereka.. mereka ada pelindung yang akan sanggup berusaha melakukan apa saja demi mereka.. jiwa mereka tidak miskin dari kasih sayang keluarga..


tapi aku?


aku mungkin kaya dengan wang ringgit.. ada tempat tinggal yang selesa.. tubuh badan yang sihat.. tapi jiwa aku? jiwa aku kosong! jiwa aku miskin dari kasih sayang keluarga yang aku impikan selama ini.. aku.. aku dah tak tahu nak kata apa lagi.. *sigh


ye aku tahu, ada ramai lagi yang mungkin senasib dengan aku.. lahir dalam keluarga yang porak-peranda.. menjadi anak terbuang.. menjadi anak yang akan disayangi hanya jika mempunyai kecerdikan akal.. menjadi alat untuk melepaskan kemarahan.. mungkin mereka berjaya melalui semua itu.. syabas! kerana mereka amat tabah..


aku.. aku masih bertahan.. tapi aku tak tahu sampai bila.. mungkin aku tak patut berfikiran cetek macam tu.. tapi apa bole buat, aku masih belajar tentang kehidupan.. sekali lagi aku ingatkan, ini hanya satu luahan hati..


ohh mana pelangi aku? selamatkan aku dari kesuraman ini...

◂◂ travel back in time ♪ // back to top \\ ♪ back to the future ▸▸
© All Rights Reserved 2011