▸ lalala~ I'm still on Holi-holiday~ ... ♬
Sunday, December 26, 2010
♥ posted at: @11:55 PM


ngee~ giler bersawang + berhabuk blog nie.. huhu.. long-long time no see huh? sorry la, wa bz maa holi-holiday~ heheh..

hari nie dah genap la kot 2 minggu aku meLEPAKing kat Sandakan nie.. nasib ade rumah papa aku, kalo duduk kat hotel, tak ke penuh poket pekerja-pekerja hotel ngan tips.. eceh! macam mampu pulak nak dok hotel lelama.. ngee~

err err mase hari first aku 'JOIN' family ayah aku yang kat sini, giler awkward lah.. oke, dalam rumah tu ade inchik Nadzar a.k.a ayah aku, kak Yana a.k.a mak tiri aku, Fatehah a.k.a adek aku, and lastly baby a.k.a adek bongsu aku.. ngee~ ade budak kecit umur 2 tahun kat rumah tu? goshh~ penyakit alegik budak kecit da mula maen kejar-kejar dalam pale otak aku.. -____________-"

tapi tu mase hari pertama je la.. lepas dah 2-3 hari, aku macam jadi rapat pulak ngan budak kecit uhh.. maen-maen ngan dye, suapkan dye mamam, bagi dye mimim *minum dalam bahasa dye.hehe*.. what? 'Aku Zaty' jalinkan hubungan intim tanpa sebarang pertumpahan darah ngan budak kecit? macam tak caye pon ade.. kalo member-member aku tengok pon mesty gelak je arh.. hahaha..

kalo ngan adek aku, Fatehah tu, kiteorg asek bergossip je larh.. citer-citer pasal hal-hal sekolah.. girls rite,of corz ar bergossip.. hahah..umur dye 15.. so oke la kot ngam ngan aku~ kalo borink dok rumah, dye bawak aku pi karok kat bandar.. hahah.. kaki karok jugak adek aku nie.. ngee~

bila dah dok lame sikit kat sandakan nie, aku perasan mende yang pelik-pelik jep.. meh aku list kan ea..

1- aku pakai tudung kat sini.. bila aku pi jalan-jalan kat mane-mane pon, siyes weyh, susah nak jumpa remaja perempuan macam akku pakai tudung.. oke fine, kat melaka memang la tak semua yang pakai tudung.. tapi, still peratusannya masih 50-50 la kan.. tapi kat sini? gilak arh memang kureng~

2- lelaki-lelaki kat sini, tak kira tua atau muda, macam gilak jakun bila nampak perempuan.. hoh? oke fine, kat melaka pon ade je kes macam tu.. tapi lagi oke kot sebab yang gatai-gatai tu golongan bujang-teruna-muda..huhu.. pelik-pelik jep..

3- erk, mane pergi mat-mat rempit sabah? suda pupus ea.. giler susah nak tengok motor cipai ditunggang secara bahaya kat sini.. huhu.. err is that good?

4- oke, bagi aku Sandakan nie tak de lah pedalaman kan.. siap ade lapangan terbang lagi.. tapi, kenapa ye bila kiteorg ber'dress-up' yang up-to-date sikit, semua nak bagi pandangan macam kiteorg baru turun dari planet laen.. goshh~ open sikit larh..

5- err err aku tak boleh bezakan orang tempatan dengan orang Indon.. mata aku oke lagi kot sebab kalo kat melaka macam senang jep nak bezakan.. ngee~

huhu.. banyak lagi senanya yang pelik-pelik bagi aku.. hey, nie bukan entry mengutuk orang sabah oke.. aku cuma suarakan kepelikkan aku jer~ sorry-morry kalau ada yang terasa.. ngee~

k lah, aku nak tido-mido larh.. adioss~!

◂◂ travel back in time ♪ // back to top \\ ♪ back to the future ▸▸
© All Rights Reserved 2011