▸ erk! aku kerja dan berhenti? -,-" ... ♬
Wednesday, January 19, 2011
♥ posted at: @3:18 PM


since 16 Jan ritu aku bergelar gadis Jasin Point.. erk. why? sebab aku kerja kat situ lah.. -,-" sehari sebelum tu, aku ngan cik Baby pergi interview kat mini market tu dengan harapan BESAR PUNYE dapat kerja kat situ.. well, buad muka anak kucing yang agak comel lotey tu, konpom dapat punye~ hahah..


oke, sebelum pergi kerja, sempat SNAP! SNAP! dulu~ ngee~ 


tu dia tempat kerja aku..
mini market je kot..
sehari dye bayar RM 27..
kerja dari pukul 9pg sampai 10mlm..
erk? *13 jam kot.lama gilak!*


nie lah dye cik Baby~
awat buad muka macam tu?
first, sebab xsuke di'SNAP'..
second, sebab kene bangun awal!
huhu..

dup!dap!dup!dap! kot mase hari first kerja tu.. oke, pagi tu kene susun-susun barang dulu.. kemas-kemas.. sapu-mop lantai.. handphone kene bagi tokey kedai pegang.. erk? WTH. O.o"

tugas kiteorg? er macam-macam kot.. jaga barang-letak tanda harga-susun barang yang baru-STALK customer yang hensem! ohh ohh aku ada TERnampak sorang customer nie muka macam FARID KAMIL! erk. tapi sayang di sisi dye berdiri seorang AWEK.. -,-" huhu.. 

kerja yang paling aku lemah-tak suka-gila bingung adalah bila ade customer yang tanya mane tempat untuk barang yang sekian-sekian.. lebih 10 kali kot aku jawab, "err maaf ya, saya tak tahu.. saya pekerja baru kat sini." dush! tak nampak ke baju aku nie LAIN dari pekerja yang lain.. go and ask the others that wearing 'Jasin Point's cloth'.. aku terasa macam nak gantung satu cardboard yang tertulis 'SAYA PEKERJA BARU' kat leher aku nie.. grr!

malam tu, abeh kerja, gila penat dowh.. saket-saket tahap cipan badan aku.. terutama sekali bahagian KAKI.. sebab, kitaorang kena berdiri sepanjang waktu kerja.. T.T

hari kedua, aku bekerja tanpa cik Baby ye.. dye pergi daftar untuk amik lesen motor.. and, petang tu, dye dah cakap nak berhenti kerja.. erk! T.T aku pown dah berbelah bahagi nak teruskan kerja ke tak.. then, aku terus usya-usya 7e.. sementara tak dapat tempat lain, kerja je lah kat sini..

hari ketiga, aku gagah lagi melangkah ke Jasin Point.. ada pekerja yang amik cuti, so, damn double up kerja aku.. -_____-" err tetiba datang dak Myn, 'melawat' aku.. huhu.. aku saje-saje je tanye kat tempat dye tak de kosong ke? then, dye jawab ADA.. goshhh~ rasa macam nak peluk-muah2 je kat dye time tu.. hahah.. aku dah nampak dye macam ANGEL je yang datang nak selamatkan aku dari keSENGSARAan kerja kat situ.. tapi, tu pown tak sure lagi dapat ke tak kerja kat tempat dye.. aku HARAP sangat-sangat dapat.. *doakan weyh!>,<* 

and lastly, hari ke-4, which is today, pukul 3:08 petang, aku masih berada di rumah.. tanpa notis, aku amik cuti sendiri.. tak larat dah dowh~ kata lah aku ngengade ke hape, aku TAK KESAH.. cubalah sendiri kerja kat situ baru korang tau..

esok, aku akan pergi jumpa tokey, and cakap, "SAYA NAK BERHENTI"..

sekian..

p/s : hari nie aku bangun pukul 12++ tengah hari.. peh, HEAVEN giler~

◂◂ travel back in time ♪ // back to top \\ ♪ back to the future ▸▸
© All Rights Reserved 2011