▸ tak paham. ... ♬
Tuesday, April 26, 2011
♥ posted at: @6:54 PM


note : ehem ! kalau terasa ke hape, aku mintak maap la awal-awal la ea. sorryyyyy ! -,-"


susah. susah. susah apa ? susah aku nak paham dengan beberapa manusia nie.

satu.

kawan aku. dok dekat je ngan aku. masa sekola dulu rapat giler kot. then, ada konflik, jadi renggang sikit. pastu dah oke balek. hang out sesame. calling-calling, mesej-mesej. yeah, balek ke zaman sekola dulu. laa nie, makin lama, makin aku terasa jauhhhhh dari dia. dia tak de dah contact aku. dia cuma contact sorang lagi kawan kitaorg yang rapat jugak ngan aku. aha ! aku terasa kot. tapi.. tak pe lah. aku diamkan jep. it's up to you~ and now, aku tengok, dia dah macam jauh pulak dengan kawan kitaorg tu. ntah ape pulak probs kali nie. haih. tak paham. tak paham.

dua.

sorang lagi kawan aku. same la, masa zaman sekola rapat giler la kan. pegi mana-mana mesty aku dengan dia jep. then, abes sekola, aku pergi sabah sebulan. balek sini jep, dia dah tak dok sini dah. dia pindah jauh sikit dari tempat aku nie. siyes aku cakap, balek-balek je dari sabah, aku nak sangat jumpa dia. aku ajak turun tempat aku. tapi.. dia bagi macam-macam alasan. in fact, dia suruh aku turun tempat dia pulak. hey membe, aku nie nak gerak pegi sana naek apa? kau ada moto, ada lesen, senang kot nak gerak memane. pikir sikit lah. oke fine, aku tak leh paksa orang kan.

pastu bila dah lama-lama dia dok sana, dia still lagi x bole sesuaikan diri kot. tak pat membe lagi kot. bosan gila kot. akhirnya, terkeluarlah status-status berunsur sedih-sedih, perli-perli membe sendiri. konon kiteorg xpeduli, keluar tak ajak la. der, bila aku ajak, ko yang bagi macam-macam alasan. jauh la nak pegi, kene jaga adik la. fine. again, tak leh paksa orang kan. ha, time aku tak ajak kelua tu, tengok siket, aku keluar dengan member yang mana. agak-agak yang tak rapat dengan ko, tak kan nak ajak jugak kot. lagi pun nanti, takot aku dapat alasan-alasan lagi pulak. bosan dowh.

weyh, dah-dah la tu keluarkan status-status yang nak perli-perli tu. owhh lupa, tu hak memasing kan. fine~

tiga.

pasal harta, manusia boleh jadi lupa perikemanusiaan kan ? family-family pun nak rebut jugak. tak paham. tak paham. tang nie aku malas nak cakap banyak-banyak.

p/s : em, mungkin, mungkin, mungkin salah aku jugak kan. aku ada buad salah kat kawan-kawan aku ke. ada buad perangai macam si*l ke. salah cakap ke. aku mintak maaf sangat-sangat. jauh dalam hati aku, aku rindu korang. betul. tak tipu. aku rindu zaman sekola. tak de konflik-konflik. maaf lagi sekali.

◂◂ travel back in time ♪ // back to top \\ ♪ back to the future ▸▸
© All Rights Reserved 2011