▸ Cerita Semester Break ... ♬
Saturday, October 5, 2013
♥ posted at: @12:52 AM


Assalamualaikum..

Woah! my last post was on 18th June and we're now in early October. Seriously, banyak nak kena catch up story ni. Haha. But, where should I begin with?

Okay. Lets begin with my semester break. Bulan 7 aku dah start cuti tau. For 2 month. mula-mula gila kerek cakap dengan kawan-kawan, konon nak kerja lah. Cari nafkah sikit lah. But I end up with just kerja duduk rumah, jaga perut je. Haha. for the first month of my semester break tu, memang aku jadi zombie lah. Tak perlu sesak-sesak fikir nak buat apa sepanjang hari. Bangun tidur, cari makanan, watch movies sampai pukul 3-4 pagi, sleep, then repeat the whole things again. Nikmat kan. Tapi, dalam cuti ni jugak, aku mula berjinak-jinak dengan 2 benda ; Running Man and Twitter. durhhh. 2 benda yang sememangnya aku rasa yakin TIDAK akan pernah terjebak. -,-

Dah-dah nak cerita pasal raya pulak nih. Tapi, aku nak cerita dalam bentuk gambar.



Tema tahun ni, warna turquoise + pink!


dan macam biasa lah,
hari raya pertama lagi si dia + his family
dah selamat bertandang ke rumah.
hehehe.


Raya kedua.
time ni tengah bersiap-siap nak pergi Seremban.


  

aku kalau beraya memang raya pertama-kedua je dengan family.
selebihnya dengan member-member lah.
tapi raya tahun ni memang menyedihkan sikit lah. 
bila call member-member sekolah, kata nak datang beraya kat rumah,
semua kata tak ada kat rumah, ada sedara, etc.
so, at the end, aku dengan budak 3 org ni pergi jenjalan kat mall je lah.
senang cerita kan. haha. dengan baju raya nya.
next year, aku nak diam je. malas dah nak call-call orang.
orang bukan nya nak datang rumah kita, kita yang selalu concern nak ziarah rumah dyeorg.
:'(


wee~ ni lah jamuan after raya! huhuhu.
setiap tahun, we never failed to go to Seoul Garden.
ahh.. tengok gambar ni, tetiba lapar tengah-tengah malam nih.


tu, makcik baju putih tuh. 
hari last cuti dia baruuuu dapat jumpa. adehhhh.
memang busy lah memanjang dia.
huhu. sedih tau.
tapi nasib baik still dapat jumpa.

Cukup lah dengan cerita-cerita gembira masa raya. sekarang aku nak cerita about my mama. 2 minggu selepas raya, mama sakit. masuk hospital. kena operate. seriously, aku shock gila kot. yela, tak pernah rasa ada ahli keluarga yang kena masuk hospital, operate bagai kan. ini kan pulak the only mother that I had. 
operation untuk buang kelenjar peluh yang dah bengkak and pecah kat bahagian belakang mama. punca kelenjar peluh tu bengkak, sebab masa bulan puasa, mama demam teruk. but doc bagi ubat biasa je tanpa sebarang antibiotik. so, kelenjar peluh tu dah terkena jangkitan kuman. and at the end, pecah, nanah bagai. 

Masa malam yang mama nak gi operate, aku rasa lonely gila. sensorang tunggu sampai operation tu selesai. memang minor operation je. but that was my first experience. and yeah, I cried. dan time tu lah aku dok meroyan kat twitter. wishing some of my friends would pay attention to me. because truly, I need someone be with me at that moment. aku nampak siapa sahabat sejati aku malam tu. 

For 3 days in the hospital, aku cuba yang terbaik untuk jadi anak yang berguna untuk mama. segala apa yang dia nak aku turutkan. maybe I want to pay for everything she's ever done for me and everything I'd ever done to make her hurt before. tapi.. still, I'm not good enough. aku tak boleh drive. 

Dalam dia sakit-sakit tu pun, dia kena drive sendiri untuk pergi hospital. and after that, she had to be worried about the car that we park at the parking lot. bahaya kan tinggalkan hospital. kalau aku boleh drive, aku boleh hantar sendiri kereta tu ke rumah tanpa menyusahkan sesiapa. tapi, aku tak boleh. useless right? masa nak balik ke rumah lepas discharged pun, nasib baik kakak baby, kak sab boleh tolong ambil. seriously aku bersyukur sangat aku jumpa kawan-kawan macam dyeorg. ahh again, I'm feeling down. 

Sekarang, Alhamdulillah. mama makin okay. daging yang baru pun dah mula tumbuh balik kat tempat yang operate tu. aku rasa aku pun makin berubah bila berlaku perkara yang macam ni. you know, berubah jadi a better person. better daughter. ujian ni Allah bagi sebab nak hapus dosa, nak bagi pengajaran dan tak akan melebihi kemampuan kita. Alhamdulillah.



Pray for her health. TQ. =)


◂◂ travel back in time ♪ // back to top \\ ♪ back to the future ▸▸
© All Rights Reserved 2011